Alla inlägg under juli 2017

Av Marianne Bech - 7 juli 2017 12:12

Det er sjovt at samle urter og bær ude i naturen. Og lige nu står perikummet så fint med dykke knupper og fine gule kronblade. Det har været svært at finde den prikkede perikum som voksede så villigt i Fjärdhundre, men den almindelige gav i alle tilfælde en fin rød farve og den smager godt. det er højsommer og tankerne går til julefrokosten med disse fine smage jeg samler nu. 

Om eftermiddagen nyder Kjell og jeg et glas hyldeblomstdrik med en slat hvidvin. Jo sommerfølelsen er noget jeg elsker. 


Perikumsnaps.

Samle en dl. perikumknupper. 

En flaske Brøndum eller renaste.

Læg knupper og måske et par bloster i en lille skål med låg. Hæld brændevinet over indtil knupperne er dækkede. Lad dem trække 3uger.

Sies i en tragt med et kaffefilter og kommes i en hel flaske brændevin.

God fornøjelse.


Av Marianne Bech - 6 juli 2017 18:09

uha, hvor mange gange skal man huske på løsenord? Jeg vil lige prøve min nye adresse på bloggplatsen. Vi er hjemme igen. Krakow er absolut et must inden man dør. 

Av Marianne Bech - 6 juli 2017 17:56

Jeg vil lige prøve at skrive lidt på min nye blogg. alt er forsvundet fra min computer, og min notesbog med løsenord forsvandt under flytningen. 

Der er flere af jer venner som har været lidt sprørgemde omkring Auswitch. Hvorfor valgte  jeg dette besøg fra? Det gjorde jeg fordi besøget på Chindlers fabrik gjorde så stort indtryk på mig, at jeg ikke kunne bære flere familiehistorier om hvor frygteligt man behandlede jøderne. Chindlers fabrik er nu et museum. Et museum hvor man har holdt sig strigent til fakta. Jeg tudede. Og det gjorde flere ældre mennesker også som gik formodentlig sammen med deres børn (på min alder) for at kigge på autentikske film. Det gjorde indtryk at gå på de samme små brosten og slidte gulvbrædder som jøderne gjorde for godt 70 år siden. Chindler reddede mange jøders liv, han var en god  tysker. Dette var den ene grund. Den anden var at det var dyrt at købe turen til Auswitch. Vi valgte turen til saltminerne. Men, det var lærerigt at få sat sig liv i perspektiv, man ved aldrig hvad der kan ske om få sekunder. Kjell var enig med mig i at veksle mellem Krakovs historie under anden verdens krig og den mere moderne historie. 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards