Direktlänk till inlägg 6 juli 2017

hjemme igen.

Av Marianne Bech - 6 juli 2017 17:56

Jeg vil lige prøve at skrive lidt på min nye blogg. alt er forsvundet fra min computer, og min notesbog med løsenord forsvandt under flytningen. 

Der er flere af jer venner som har været lidt sprørgemde omkring Auswitch. Hvorfor valgte  jeg dette besøg fra? Det gjorde jeg fordi besøget på Chindlers fabrik gjorde så stort indtryk på mig, at jeg ikke kunne bære flere familiehistorier om hvor frygteligt man behandlede jøderne. Chindlers fabrik er nu et museum. Et museum hvor man har holdt sig strigent til fakta. Jeg tudede. Og det gjorde flere ældre mennesker også som gik formodentlig sammen med deres børn (på min alder) for at kigge på autentikske film. Det gjorde indtryk at gå på de samme små brosten og slidte gulvbrædder som jøderne gjorde for godt 70 år siden. Chindler reddede mange jøders liv, han var en god  tysker. Dette var den ene grund. Den anden var at det var dyrt at købe turen til Auswitch. Vi valgte turen til saltminerne. Men, det var lærerigt at få sat sig liv i perspektiv, man ved aldrig hvad der kan ske om få sekunder. Kjell var enig med mig i at veksle mellem Krakovs historie under anden verdens krig og den mere moderne historie. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marianne Bech - 29 oktober 2017 08:25

It´s autumn. it´s holiday. The last few weeks have been tough. Malmø is not a safe place. Shooting, killing, sexuel and harassments. Meetings at the sociel services. meetings with curators meetings with people from highschool. Some students do not fe...

Av Marianne Bech - 24 september 2017 18:58

hej friends.    It has been a tough time. I have had a bad cold. I have had a lot of work. At school we have had some meetings with the parents. I have no swedish parents in my clas, that means it takes time to comunicate. I felt very humle while...

Av Marianne Bech - 10 september 2017 11:55

It´s Sunday and the sun is shining. I wanted to go for a walk, to find som green elderberries. It was my last chanse. The berries were almost ripe, but I found some. I had to convince myself with the words that less is more. Back in the kitshen I sta...

Av Marianne Bech - 9 september 2017 12:44

Ok folkes. It's time to write in English. I have got a job as an englishteacher. And now my school has increased the level. I understand the spoken English, but to write..... i´m not used to it. What to do? Skip the job or study. - OR use my blog. I ...

Av Marianne Bech - 20 augusti 2017 08:39

Fredag deb 18,august   August er fødselsdagsmåned i min familie. Eller rettere var. for alle er nu døde. Tankerne går alligevel tilbage til stunder man har haft med de mennesker som har haft indflydelse på mit liv.  Moster Petra har jeg skrevet...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards